vrijdag 17 juni 2022

Vakantie in de Morvan (5)

De eerste keer dat ik kennismaakte met de Morvan (en Frankrijk) was in 1975. 
Met het gezin kamperen aan 
het Lac des Settons.
Dus er werd trip down to memory lane gemaakt.


Een mooi meer dat wel.
Maar herkenning? Niet dus. 😀


We kampeerden toen op een camping municipal en daar waren Nederlands sprekende eigenaren.
Mijn vader wist dat en stuurde mij erop uit met paspoorten en camping carnet om in mijn beste school Frans een staanplaats te vragen.
De dame liet me het netjes in het Frans vragen om vervolgens in het Nederlands te antwoorden.
Wat had mijn vader een plezier.





Wat had ik graag mijn vader nog even gebeld om te vertellen waar ik was.
Helaas is hij 5 jaar gelden overleden, hij zou het fantastisch gevonden hebben.

Het liep tegen lunchtijd dus kwamen we uiteindelijk bij Auberge de queue du lac uit.

Omdat we niet gereserveerd hadden,
mochten we aan de gedeelde tafel plaatsnemen. 

(foto van internet) 

Het was echt Bourgondisch.
Toen het voorgerecht kwam dacht ik dat er een vergissing gemaakt was. Een heel bord vol. Maar het smaakte heerlijk en tot de laatste hap opgegeten.
Hetzelfde met het hoofdgerecht
 en wat kaas toe.

Toen moest ik afrekenen en bleek de pin het niet te doen. Helaas ook niet voldoende contanten bij me. De Fransen gebruiken nog checks, had ik ook niet. Maar mocht het geld per post opsturen.
Wat een vertrouwen.

We zijn vandaag maar weer teruggegaan om te betalen en om nogmaals daar te lunchen.
Dat was geen straf.

Wat ik me uit die tijd ook nog herinner is het stadje Salieu dus daar zijn we ook een dagje heen geweest. 






En ook hier hebben we gegeten
 bij Cafe Parisien.






De vakantie zit erop. Inpakken en in 2 dagen terugrijden  we houden er niet van om de hele dag te moeten rijden.
Tot het eind toe vakantie.

Au revoir.


5 opmerkingen:

  1. Vreemd is dat, dat je naar een plek teruggaat waarvan je zeker weet dat je er eerder was en niets herkent. Als kind kampeerden we zomers 6 weken op de Beerse Bulten, van mijn 5e tot mijn 12e. 50 Jaar later kwam ik er weer, kon geen plekje terug vinden. Goede terugreis. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag naar het Lac de Panneciere geweest. Wat is het daar mooi. En natuurlijk geluncht op het terras waar jullie ook zaten. Bedankt voor de tip, we hebben genoten.
    Wij wilden naar de camping in Saulieu maar het zwembad was dicht en het gras stond tot de enkels. Dus reden we maar door naar Lormes waar we nu al bijna een week staan. Maar o, ik zou graag in Saulieu gaan eten. Volgend jaar misschien?
    Goed reis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat jullie ook bij het meer van Panneciere gewest zijn. Prima plek om te vertoeven
      Geniet nog lekker de Morvan.
      Groetjes

      Verwijderen
  3. Wat leuk om jeugdherinneringen op te halen.
    Dat had je vader inderdaad heel leuk gevonden, maar wie weet is hij wel een beetje met je meegereisd.
    De vakantie is weer voorbij en dan weer naar huis.
    Maar je hebt mooie herinneringen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om weer eens naar je "oude" vakantieplaats te gaan, heerlijk genieten. Mooie herinnering. Fijne terugreis!

    BeantwoordenVerwijderen