zondag 15 november 2020

Op de knieën voor Jane

 De renovatie van onze woning is nog niet klaar. 
Tijdens de binnen werkzaamheden hebben we een maand in een wisselwoning gewoond maar nu zijn we weer in ons eigen huis.
 En omdat het huis toch op zijn kop gaat
laten we maar meteen een nieuwe vloer leggen. 
De ondervloer is gereed en dat biedt de 

 


 mogelijkheid om eindelijk een klus te doen waar menig quiltster tegenop ziet.

 Het dubbelen van een quilt in mijn geval de Dear Jane. 

Dus zaterdag een diepe zucht.

Vloer goed stofzuigen en duct tape gehaald.

Dear Jane, batting en backing opgediept.

Eerst de backing lekker strak kunnen vastplakken.


Vervolgens de batting erop
toen de quilttop
en rijgen maar.

Ehh rijgen. 
Dan heb je naald en draad nodig.
Ook mijn hele atelier zit in dozen.


Eerst maar in de doosjes in de kast zoeken


niet dus. 
en ik dacht nog wel.....


Oké dozen open en graven.

en ja, dat is alvast het rijgdraad.

 

en na lang zoeken ..


zaten ze gewoon bij mijn andere naalden in het quilttasje.

Goed aan de slag.

op de knietjes
oeeffff niet ideaal


af en toe maar zitten
of half liggen
maar het is gelukt.


Klaar om quilten.
en daar heb ik best zin in.

Fijne quiltweek.


14 opmerkingen:

  1. Nou noujemoet er veel voor doen hoor maar wat zal ze straks mooi worden .
    Een lange winter voor ons veel.plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your Dear Jane looks so beautiful! Such a big project, but the temptation is just too big ;-), I have to consider it!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn knieën hier doen pijn als ik jou zo zie zitten op de grond.
    Heb dat ook eens gedaan, maar het is geen doen, ook niet voor je rug en schouders.
    Nu rijg ik de quilts door op tafel en dan in etappes. Ook niet ideaal hoor.
    Maar fijn dat het nu klaar is, lekker gaan quilten.
    Succes met de rest van je huis, wordt vast mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk. Maar als het gedaan is, komt het fijne werk, doorquilten. Succes met de verbouwing verder .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes, eerder deed ik het ook zo, nu willen mijn knieën dat niet meer.
    De Claudine quilt gedubbeld met de latten en op tafel
    Ziet er prachtig uit.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kasten moet ik ook meer eens proberen daar hoor ik veel quiltster over. Groetjes

      Verwijderen
  6. Fijn dat die vervelende klus is geklaard. Je had er nu wel mooi de ruimte voor.
    Gelukkig nog een paar wintermaanden waar in je heerlijk blokjes kunt gaan quilten. Een hele klus, maar dan wordt het nog mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw Jane ziet er prachtig uit. Leuke kleuren. Vandaag heb ik ook nog enkele blokjes voorbereid. Fijn dat je er klaar mee bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk als dat weer achter de rug is, ik zie er ook altijd weer soort van tegenop. Ik denk dat voor jou het quilten nog even niet aan de beurt is maar dat je eerst verder met 'huiselijke' zaken aan de gang gaat?

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja helaas ook alle stoelen zijn bij de meubelmaker om opnieuw bekleed te worden.😃

      Verwijderen
  9. De ouderwetse, maar oh, zo goede manier! Pijn aan de knieen, dat wel, maar dan zit het ook helemaal strak. Succes met het huis, als dat eenmaal wat aan de kant is, dan lekker quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een hele klus maar wel goed dat je het nu aangepakt hebt want het is een hele oppervlakte. Het is ook geen dagelijks werk maar nu kun je beginnen met het door pitten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oei, pijn aan de knieën! Jane mag je dankbaar zijn. Nu nog quilten. Pff, ook al zon’n klus. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen