zondag 29 november 2020

Even weg

weg van het getimmer, geboor, geschilder, mannen over de vloer. 
Soms veel mannen over de vloer.
Met een goed excuus dat de nieuwe vloer 
moest drogen, die in de olie gezet was.

 Fijn drie nachten in een hotel bij Epe,
 in de bossen. Stilte, wat een weldaad.

We hebben heel weinig tot niets gedaan.

 Op een uitstapje na, naar 
Waanders in de Broeren in Zwolle.
Wat een prachtige boekenwinkel. 
Gevestigd in een 15de-eeuws kerk.


en dat zie je nog duidelijk.

Het orgel,



de gebrandschilderde ramen.


Slim gebruik gemaakt van de hoogte
van de kerk.
Er zijn diverse etages ingericht.



Je kan er volgens mij dagen rondbrengen
 en maar goed dat zo een boekenwinkel
 niet vlakbij mij in de buurt is.

Onze buit was bescheiden.

Zoals gezegd hebben we weinig tot niets gedaan.

Veel gelezen in de laatste nieuwe van
Robert Galbraith (J.K. Rowlings)
1000 pagina's, is van de bieb
 een sprinter die mag je maar een week lenen
dus moest even meters maken.
Ben al op de helft gekomen.

Nog wat naked bowties gemaakt
en een paar aangekleed.



En toen ik thuis kwam lag er 
leuke post op de mat.



Een ruil bowtie met een verhaaltje.
Een hele mooie met nog een bijpassend
stukje stof kan ik nog zo een mooie maken.
Thanks. 

Nu de vloer droog is,
kan het schoonmaken en inruimen beginnen.
Nog een week herrie, spouwmuren vullen.

Langzaamaan krijgen we weer
een bewoonbaar en vernieuwd huis.
Heerlijk dan is het "leed" weer snel vergeten.

Fijne quiltweek.

7 opmerkingen:

  1. Goed idee om er even uit te gaan, niets zo vervelend als werkmannen over de vloer, hoewel het natuurlijk heel fijn is dat zij het allemaal mooi maken.
    Wat een enorme boekwinkel, ja daar kan je wel 3 dagen in rondneuzen.
    Lief dat er een verrassing thuis op je lag te wachten.
    Ga maar snel verder lezen, pppffff 1000 pagina's in een week.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Epe is heerlijk om te relaxen. Ik heb mijn opleiding op huize Norel gevolgd, heel lang geleden. Toen ik in Zwolle woonde zat Waanders nog aan begin winkelstraat. Het is nu een geweldige winkel. Veel succes met de laatste loodjes in jullie huis. Prachtige bow-tie kreeg je, mooie kleur/motief. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat jullie even weg konden. En dan naar Waanders : super. Nog een werkje geduld en dan komt het leuke: het huis weer helemaal eigen maken. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk om er even tussenuit te kunnen. Wat een gezellige winkel, daar zou Ik ook zo maar een dag kunnen doorbrengen. Nu de laatste verbouwings loodjes......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you for the beautiful photos of your outing. I enjoyed them very much.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank voor je reactie op mijn logje.
    Ik klikte even door.
    Gezellig en goed ook er even uit weg van al de verbouwing.
    Mooie blokjes.
    Het boek Mannen van Maria ligt ook op me te wachten hier.
    Fijne zondag Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen