zondag 22 november 2020

Bow Tie

 De strikjes quilt

Of, zoals Susan Smith het zelf noemt,

Dress Code


Lang dacht ik; nee dat doe ik niet, eerst het geheime project af.

Maar zoals het altijd gaat, toch wel leuk en hup, bestellen.

Er zat alvast een mooi stofje bij,

even proberen en dan is het 1ste zo genaaid.

Oké, ik mag alvast wat voorbereiden 

van mezelf uit de scrap doos.


En voor je het weet, liggen er al snel

 een aantal naked klaar.

Dan toch maar achtergrond blokjes voorbereiden.


Het aantal groeit als vanzelf.


En het leukste is natuurlijk om bij
 een quiltvriendin in de bakken te neuzen.

(de lapjes zullen altijd leuker zijn
in je quiltvriendin haar bakken - à la Ramses)


en verwend worden met een heerlijke tosti.


Uit haar stof bakken kan ik leuke 
strikjes toevoegen aan mijn verzameling.


Ook mijn nicht heeft een scrap bak. (wie niet ?)
 Weer heel andere stofjes, haar smaak.
Leuk voor de variatie in je quilt.



Wat ook leuk is, is strikjes ruilen.
Een strikje van je quiltvriendinnen in
je eigen quilt. Dat maakt het bijzonder.


Dat het achtergrond stofje anders is, 
is juist grappig.
En post krijgen in deze tijd 
is toch ook heel fijn.


Toen de top van het  geheime project af was
kon ik lekker verder patchen.
De teller staat op 140 strikjes.



Het doel is 300 
maar je weet maar nooit.

Fijne quiltweek




6 opmerkingen:

  1. Moet wel lachen om je blogbericht. Je zegt heel vaak nee tegen iets wat je ziet. Nog eens nee, maar hoe harder je roept hoe meer aandacht het krijgt.
    Als je anderen er ook mee bezig ziet, ga je toch voor de bijl :-)
    Leuk hoor je strikjes, zo verschillend, je blijft er naar kijken.
    Zelf ben ik niet bezweken, gaat ook niet gebeuren, er ligt nog te veel wat niet af is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, neee ik doe het niet!!! En dan binnen no-time een hele stapel klaar. Leuke stoffen zie ik voorbij komen. Succes met vervolg en vinden van leuke stofjes. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt gelijk lekker gewoon beginnen ze zijn LEUK en wat ga je snel. Zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt als een junkie.
    Steeds meer willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Enig! Al die kleuren, al die stofjes, ziet er heel verslavend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ja..... zo gaat dat, voor je het weet ben je 'gestrikt' en verslaafd...... leuk met lapjes van overal vandaan!

    BeantwoordenVerwijderen