maandag 17 juni 2024

Schotland (14-17)

Vrijdagmiddag vertrokken we voor
onze vakantie naar Schotland
 met de ferry uit IJmuiden.
Het is, als je naast de ferry staat, 
best een giga schip. 
Na de douane wordt je ingescheept
en dat neemt even tijd in beslag.


Eenmaal geparkeerd mag je naar
 je hut, daar richt je je 
een beetje in, leest wat
en wacht tot 18.00 uur het
vertrek. 

(Tapijt in de hut) 



Dag IJmuiden tot over 2 weken.


De rest van de tijd, shoppen,
dineren, heerlijk slapen, ontbijten en tegen 
8.00 uur (Engelse tijd) liepen we
de haven van New Castle binnen.


Daar gaat alles in omgekeerde volgorde,
ferry uitrijden, nogmaals de douane, en dan
op naar ons huisje in Barnsoul.

Een rit van ruim 2 uur en die ik
onverwachts zelf gereden hebt.
De eerste keer links rijden, het viel me
alles mee. Misschien omdat 
ik zelf links handig ben. 
Het voelde zeer vertrouwd.

De zaterdag doorgebracht
met een late lunch, 
uitpakken en settelen,
beetje patchen.


Zondag reden we naar Kilnford,
een farmshop met restaurant.
Leek me leuk voor vaderdag
om daar te lunchen.
Er stond een hele lange rij met mensen 
die hetzelfde idee hadden
dus kochten we lekkere pies
voor in het huisje en
gaan van de week wel weer terug.


Voor de Dutch darning quilt
mogen 24 9-patchjes
gemaakt worden.
Dus iedere dag 1 of 2.
Voorlopig heb ik er nu 6 
(bovenste 2 had ik thuis gemaakt) 



Vandaag maandag zijn we naar 
Dumfries gereden. 
De regionale hoofdstad.


Een niet zo heel mooi stadje 
maar wel met een variatie aan winkels. 
Marks and Sparks, 
altijd leuk om even te kijken


Waterstones
een boekenwinkel 


Mooie houten schappen.


Uiteraard ga ik daar nooit met
lege handen weg. 
Ook al heb ik een boek van
 een ruime 1100 pagina's bij me,


 toch wat extra voorraad gekocht.  
O.a. deze.


Verleden werk mijn boekenkast opgeruimd
en een paar oude versies
 van Sense and Sensibilty
weggedaan. 
Maar weer gezwicht voor deze mooie uitgave.
Zo heerlijk Jane Austen te lezen. 



The Midsteeple uit 1707.
Ooit stadhuis nu ticket office.

                              Toen we weer thuis waren konden we heerlijk buiten zitten.
                                                     Heerlijk om wat zon te voelen. 


Nu weer wat 9 patchjes maken 


1 opmerking:

  1. Wat heerlijk relaxed ziet het er uit. Mooie plekjes, lekker genieten. Wat een mooie omslag van het Jane Austenboek. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen