woensdag 12 juni 2024

Mei maand

 Mei begon meteen goed door op de 1ste dag
 een mooie wandeling te maken met vriendin Ellen.
Een rondje Muiden,
een ruime 10 km.


langs het Muiderslot.



Over de dijk waar we werden bekeken
 door nieuwsgierige koeien,
 hoe wij aan het lunchen waren aan het IJmeer.



En dan, aan het einde van de wandeling 
bij Graaf Floris een 
verdiend biertje drinken.


Het was een onverwachts warme dag 
dus heerlijk op het terras gegeten. 

Een recept wat zeker 40 jaar op het menu staat
Het vispotje.


Vrijdag 17 mei was de 2e workshop dag Broderie perse
 bij Stitchers Inn gegeven door Laura Strating.

Kopjes, bekers, schaaltjes en prullenbakjes
Carmen houdt van romantische roosjes. 
En van lekkers op tafel.


We hebben daar een aantal verschillende technieken geleerd
zodat we uiteindelijk prachtige Broderie perse kunnen maken
naar het voorbeeld van Laura.


En bij Carmen ga je ook nooit met lege handen weg.


22 mei had ik het middenstuk
van de Dutch Darning Quilt af.
Dat is een borduurwerkje op stof.

Om te borduren op de stof
werd het kruisjespatroon op een speciaal 
vel gekopieerd zodat je daarop kon borduren.
Dat is water oplosbaar een grappig gezicht.


Voor de zekerheid maar in een schaal water losgeweekt.


Er komen een soort schilfers los.


Zo ziet het eruit als alles eraf geweekt is.


En als je het een poos laat staan wordt
het melkachtig.

Op 23, 24 en 25 mei Tentoonstelling in Amersfoort.
Ook dit jaar mocht ik aan de kassa 
weer iedereen begroeten en

(mijn standplaats voor 3 dagen)

hoe leuk ik het dan weer allemaal
bekenden te zien.

Mijn zus kwam onverwachts een paar dagen
 uit Zwitserland en moest dus naar Amersfoort komen 
om me te zien.


Toevallig was nicht Lida met Marjan op hetzelfde tijdstip 
in de kerk en konden we gezamenlijk lunchen.

Een spontaan weerzien.


Het waren weer drie hele gezellige dagen.
Wat is het leuk om zoveel quilters te ontmoeten
en natuurlijk super om 3 dagen tussen
prachtige quilts te staan in
een eveneens prachtige kerk.

(mijn uitzicht van achter de ontvangst tafel)



We hebben als team ook veel plezier 


met elkaar en blijven na sluitingstijd
ook gezellig samen.
Lekker in onze quiltbubbel.

Er zijn al veel foto's van de quilts gepost maar
ik ga er toch ook nog wat plaatsen.













Sue Stichbury 
gaf workshops en thuis vond ik dit in mijn tas.
van Sue, een patroontje speciaal voor deze
tentoonstelling.



WE LOVE AMERSFOORT!

Yes we do!


Zondag toen ik weer thuis was, had manlief
een tentoonstelling. Open atelier route.






En maakte ik die dag nog weer een diamant.
Voor de Winsome quilt.


De lap groeit gestaag.

Fijne quilt tijd.

5 opmerkingen:

  1. Zo te lezen veel gedaan in de maand mei en je man ook. Succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was een drukke maand voor je, maar wel leuke dingen gedaan.
    Zo te zien heb je ook genoten van de tentoonstelling in Amersfoort, er was zeker veel moois te zien.
    Gelukkig deed mijn pasje het wel toen ik bij Petra stofjes ging kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een actieve, drukke maand, met leuke ontmoetingen en mooie dingen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke volle afwisselende maand!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellige en goed gevulde dagen heb je gehad in mei. Zulke maanden wil je altijd wel hebben lijkt me. Prachtige foto's, heb er van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen