zaterdag 28 mei 2022

Botanica quilt

 Deze leuke quilt zag ik in september 
op Instagram voorbij komen en was op slag verliefd. 



Het is een ontwerp van Treehouse Textiles uit Australië. 
Een zogenaamde low volume met veel liberty.
Het is een bom van 12 maanden en is 
gestart in oktober 2021.

Het grappige is dat mijn 2 nichten,
 Lida, Paulien dit ook een mooie quilt vinden
en nu maken we alle drie deze quilt.

Het is het extra leuk omdat we 
alle drie een andere stofkeus hebben.


Iedere 1e van de maand krijgen
we weer een nieuw patroon deel
en dan komen we 
later bij elkaar om de voortgang
aan elkaar te laten zien.


en iedere maand groeit de quilt verder


Deze is van Lida, leuk met 
allemaal katten in het 
midden van de hexagonnen.



Paulien houdt meer van pastel.



De 3e rand wordt opgebouwd
uit bloemblokken
Per kant een bloem is vier blokken per maand.


Dus uitleggen en kleur kiezen. (Paulien).



Maand april van Lida


en deze zijn dan weer van mij.

Vandaag heb ik alles weer uitgelegd
om mei en juni voor te bereiden.



Fijne quiltweek



8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie quilt. Gezellig om er alledrie aan te werken en de verschillen te zien met allemaal je eigen kleurkeuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige quilt in wording, Annemiek. En zo gezellig om samen dezelfde quilt te maken! Benieuwd hoe het wordt. Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk patroon is dit, ken ik helemaal niet.
    Leuk he als ieder voor zich in zijn eigen kleuren en stoffen werkt.
    Jullie hebben het alle drie heel mooi gemaakt al, succes ermee.......liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt een schitterende quilt. Zo leuk dat jullie dat met drieën doen. Dan kan je leuk onderling overleggen en kijken naar elkaars stofkeuze.
    Vind ze alle drie mooi worden, kan niet kiezen welke ik het mooiste vind.
    Veel plezier samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige quilt en wat leuk dat jullie 3'en deze maken. Wat ik dan altijd leuk vind dat de sfeer anders wordt door de verschillende stoffen. Een vriendin en ik hebben 2 dezelfde quilts gemaakt. Het waren scrap quilts, de gekleurde stoffen zijn hetzelfde, de achtergrond was anders. Ze zien er heel verschillend uit.
    Jullie veel succes met het vervolg. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig patroon en wat gezellig om deze met elkaar te maken!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat wordt mooi, gezellig om alledrie hetzelfde patroon te maken en dan de kleurverschillen te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Uit ervaring weet ik hoe leuk het is om samen met je nichtjes aan een quilt te werken. Wat zijn we bevoorrecht om samen onze mooie hobby te delen.
    Jullie versies zijn prachtig, leuk die eigen twist van een ieder. Veel plezier verder met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen