zondag 8 mei 2022

 Amersfoort 2022

Wat was het weer een feestje!
Prachtige quilts,
mooie kerk,
leuke ontmoetingen.

Moderne quilts
en oude architectuur.
Het bijt elkaar echt niet.


Drie dagen lang mocht ik iedereen
 aan de ingang begroeten.
En dat waren er heel veel!


De entree was een echte binnenkomer.
Met de oud Hollandsche quilt Stanhope en 
de Australische quilt Butterfly ball 
als ware eye catchers.


En hoe vaak de Butterfly ball 
wel niet gefotografeerd is.

Wat is het leuk om quiltsters
 te verwelkomen
 die regelmatig op de
 sociale media voorbij komen.

En niet alleen ik vond het leuk 
 om me heen hoorde ik regelmatig.
"Hé wat leuk dat jij er ook bent"
quiltsters, die elkaar lang niet
 meer gezien hadden,
konden gezellig bijpraten.

Alleen dat al maakt het bezoeken van de
 tentoonstelling de moeite waar. 

Margret Mew, Judy Newman 
en Brigitte Giblin namen alle tijd 
om de door quilters gemaakte 
en meegebrachte quilts te bekijken.


(Gert en Brigitte)

Of om uitleg te geven over 
de door hen gemaakte quilts die op
de tentoonstelling aanwezig waren.


Je kon workshops volgen,
waar de nodige tips and trics
over tafel gingen.
Waar de cursisten en de teachers
 met veel plezier de dag beleefd hebben. 


Er was voldoende ruimte voor
iedereen om de quilts van veraf 
en dichtbij de bekijken.
Naar het ontwerp, kleurkeuze,
naaitechniek en quiltwerk.







Momenteel maak ik de Queen Kay
(van Brigitte Giblin)
en deze hing ook in Amersfoort.


Lekker met je neus er bovenop 
kijken hoe Brigitte Giblin 
e.a. gedaan heeft.

Hoe leuk is het dan 
dat ze ook jou blokken wil
zien en op de foto zet
gewoon omdat ze het leuk
vindt dat je er 
een eigen draai aan geeft.


En nog gezwicht voor een nieuw project?
Uiteraard.

Een mooi klein quiltje
 Tulip basket crib quilt


een totaal pakketje
voor op vakantie
als fijne herinnering 
aan deze drie dagen
 met een gouden randje.


Fijne quilt week

7 opmerkingen:

  1. Wat zul je genoten hebben, zoveel moois om je heen. En al die leuke, enthousiaste mensen. Het lukte mij niet om te gaan, helaas. Wie weet, de volgende keer. groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je zo hebt genoten. Dank voor je foto's. Is toch een beetje meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Anemieke, zo te zien had jij het leukste baantje van de show! Hoe leuk is dat om iedereen met een glimlach welkom te heten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig dat je gelijk in de pen geklommen bent om een blogje te schrijven.
    Sorry dat ik je niet herkende, hoewel je me wel bekent voor kwam :-)
    Eerlijk gezegd heb ik alleen quilts bekeken en geen mensen haha!
    Je hebt genoten van deze 3 dagen, dat kan ik me goed voorstellen. Het was ook heel leuk en gezellig daar.
    Vooral omdat het overzichtelijk is en niet zo druk.
    Je hebt een schattig projectje uitgekozen om aan te werken en als herinnering.
    Ik koester ook mijn gekochte smuldoosje met lapjes.
    Lekker nagenieten nu en uitrusten, want je voeten zullen wel moe zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat alles goed gegaan is. Het kost allemaal veel organisatie en dan is het fijn als de tentoonstelling geslaagd is. Goed dat je voor jezelf een leuk patroon en stofjes kocht. Een mooie herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je mee hebt geholpen, zo had je veel kunnen volgen en zien en natuurlijk iedereen ontmoet die de tentoonstelling kwam bezoeken. Jammer dat ik niet ben geweest, misschien een volgende keer. Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd weer fijn om een nieuw project te starten. Heerlijke dagen heb je gehad, dat kan ik me helemaal voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen