zondag 14 maart 2021

Vermont Summer Medaillon (5)

 Met een blij gevoel zit ik dit blogbericht te maken.
Tot en met maand 5 is alles af.
Heerlijk gevoel. Helemaal bij.
Beetje raar natuurlijk er is niemand
die me achter de vodden zit.
Ach gekte van mezelf. 😁

Zo ziet het er nu uit.


Het wordt een kleurrijk geheel.
en al een hele afmeting.

Maand 5 was voorbereiden.
96 hexagonen
en 20 sterren dit keer.

Omdat de hexagonen solo
geappliqueerd worden is de 
de papier piece methode het makkelijkste.

Dat leek me nou nooit een leuk klusje.
Maar ik moet zeggen, eigenlijk
is het wel relaxed om op de bank
de stof om het kartonnetje te naaien.


Nadat ik er een paar gemaakt had,
kreeg ik de slag en de smaak te pakken.

En uiteindelijk had ik een blikje vol.


Vervolgens kon ik me storten 
op de sterren.

Stoffen op tafel, en knippen maar
Ook meteen maar weer wat strikjes geknipt
gaat in een moeite door.


Van de week 's avonds de sterren
in elkaar gezet.
en dit is het resultaat.


Veel bloemen, vooral rozen, want het is zomer
en een aantal vogels in het midden.


Zo nu nog een hele leuke klus
de ravage opruimen.


Maar eerst de wandelschoenen aan
het is nog droog.

Fijne quiltweek.

13 opmerkingen:

  1. Het ziet er heel mooi uit, en zo lenteachtig van kleur..ik ben net zo ver ongeveer..de 96 hexjes moeten nog gedaan, maar dat is een heerlijk werkje voor de zondag..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De quilttop is nu al mooi, eigenlijk hoeft er niet perse meer omheen.
    Maar jij gaat dapper door met voorbereiden van de volgende rand.
    Leuk die sterren en hexjes. De stofjes zijn prachtig, zachte kleurtjes zijn lekker zomers. Lapjes knippen daar ben ik gek op, maar opruimen is weer minder.
    Hoop dat je een fijne wandeling hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt het leuk al die verschillende vormen en kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilt, prachtige figuren en leuke stofjes.
    Dat opvouwen en opruimen van al die stofjes is nog wel een dingetje.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Krijg er helemaal zin om deze ook te maken. Hij ziet er mooi en vrolijk uit.
    Hier ook steeds regen en de wandelschoenen staan nog op hun plek. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, komt op mijn wens lijstje.
    Hexjes maken vind ik altijd leuk werkje zo tussen door.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige quilt zeg, mooi die zachte lente kleuren...........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je gaat lekker. Wordt mooi. Dat vond ik ook altijd zo fijn van hexagonnen maken. Je hebt ze zo af. Veel plezier met de volgende randen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De top wordt heel erg mooi, prachtige stofjes gebruik je (enig die vogeltjes) , het ziet er allemaal heel lente-achtig uit, nu de echte lente nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, this is beautiful work; so pretty :-)
    I also find EPP very relaxing, I make them when I don't feel like doing anything else. x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat wordt dit mooi. Frisse kleuren combi hoor. Leuk om overal vogeltjes in te verstoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ga je lekker snel. Zo leuk met al die stofjes, je blijft kijken!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind dit ook zo'n mooi patroon.
    Er is gewoon teveel moois.
    Maar ja we kunnen niet alles maken.
    Zou het wel willen. Hihi

    BeantwoordenVerwijderen