zondag 28 februari 2021

Vermont Summer Medaillon (4)

 Gisterenmiddag bezig geweest de vier 
randen om het centrale deel vast te naaien.
Het is gelukt en hiermee is maand 3 klaar.


De vier rijen van de daarop volgende rand 
zijn grotendeels klaar
op de hoekblokken na.
Die moeten qua kleur aansluiten
aan de blauw/gele hoekblokken
van de voorgaande rand.


Dat is nog even een "dingetje"
Ik heb al diverse combi's uitgeprobeerd 
maar straks ga ik de knoop doorhakken. 

Vandaag een langere wandeling gemaakt.
Die begon door het Gein. Het was nog heiig.


Molen in de verte.


Sporen van de giertrekker in het land.


Een koppeltje ooievaars op het nest.
Leuk om het geklepper te horen.

Vandaag ging ik verder dan het vaste rondje. 
Fort Nigtevecht was open.


Het is een kleine 2 km verder doorlopen.


 Een deel gaat door het weiland.



Dan is er ook een hek met opstap.


Uitleg dat het Fort deel uitmaakt van de Stelling van Amsterdam



De Fortgracht aan beide zijden van de brug




Je kan er heerlijke koffie met lekkers kopen
(op zaterdag en zondag)










Er zijn ook expositie ruimten.





De zon kwam na de mist goed door.

Ik heb genoten van deze wandeling.




En daarmee komt het maand totaal
weer op 66 km.
Fijne quiltweek

7 opmerkingen:

  1. Wat een enig project is het toch, die Vermont medaillon, ik kan me voorstellen dat je er veel plezier aan beleeft, mooie stoffen gebruik je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je schiet al lekker op met de mooie quilt. Hoop dat het gelukt is met de kleur van de hoekblokken. Maar dat zal best wel.
    Je hebt een heel eind gewandeld. Het was fris, maar wel lekker zonnig, echt wandelweer ook al was het eerst wat mistig.
    We mogen niet veel meer, maar wandelen en quilten gelukkig wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie wandeling. Die kant van Nederland komt ik zelden. De Vermont Summer Medaillon wordt prachtig. Mooie kleuren. Succes met het plaatsen van de volgende rand. Kan me voorstellen dat dit een moeilijke keuze is. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie wandeling in een prachtige omgeving...kon ik goed zien dank zij jouw kiekjes...enne je quilt wordt prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie quilt. Leuk met die lichte kleuren. En wat een mooie wandeling heb je gemaakt. Het is heerlijk buiten hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke wandeling! Je medaillon schiet al lekker op. Lijkt me een super leuke top om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is je Vermont Summer Medaillon mooi, deze quilt wordt een beauty als het helemaal af is. Prachtige wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen