woensdag 1 april 2020

We gaan gewoon door met Fleur


Op een woensdagmiddag toch 
maar achter de computer gekropen
het is al weer ruim 2 weken
geleden dat ik het laatste blogje schreef.

Nog steeds lekker met de Fleur bezig.
De eerste twee rijen zijn klaar.


In de hele quilt zitten 10 blokken 
met een bloemetje.
Na drie blokken dacht ik 
waarom geen tulp?

Tenslotte houd Susan Smith ook
van tulpen anders 
maak je Garden at Ederveen niet.




Dus zelf een tulpje "ontworpen".


En bij bloemen horen ook vlinders dacht ik zo.


Zo, nu wordt het een Fleur met 
eigen inbreng.

Ook de 3 blokken
met Flying Geese zijn klaar.


En begint de grote strook met
hexagon blommen ook
al op te schieten.
Nu nog de vier rijen met
2 bloemen er tussen 
appliqueren.


Vandaag heb ik geheel onverwachts
op een bijzondere plek
de blokken aan elkaar genaaid.

DH en ik gingen richting Tiel.
DH had wat boodschappen te doen.

Waarom neem je dat boek mee?
vroeg hij bij het weggaan.


"Nou als ik moet wachten.
Dan heb je alle tijd om je gesprekken te doen".

Onderweg gestopt bij een benzine station.
Willen we weer wegrijden 
wil de auto niet meer starten.
Afijn lang verhaal.
Accu aan de praat gekregen.
en naar de afspraak gereden.

Zegt DH "als jij nu in de auto blijft
dan kan die blijven draaien".
Tja dan krijg je de kriebels.
Even googelen en gelukkig was er 
een garage een paar minuten 
verderop.
Hup gebeld; ja hoor kom maar.

Heerlijk in de showroom gezeten
Beker koffie, en de tas mee uit 
de auto en de naaien maar.


Dan is ruim een half uur
wachten geen straf. 
DH werd netjes naar de garage gebracht.
En met een nieuwe accu 
konden we weer naar onze
volgende afspraak.
Super service.

Daarom zorg altijd voor
een quiltnoodpakket
in je auto.
😁😁😁 

Fijne quiltweek.

9 opmerkingen:

  1. De noodkit! Karin en ik zijn ooit eens beland op een prachtige plek aan een nog mooier meer. Het was bijna perfect........ we hadden niets te patchen bij ons. Gelukkig snap jij dit direct!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig verhaal! Goed van jou.
    Fleur wordt supermooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dag, lekker het nuttige met het aangename verenigen! Mooie blokjes heb je al klaar van de Fleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Of je neemt een reserve accu mee😜
    Kusje van je zusje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je gaat lekker! heerlijk he om in 'verloren'uurtjes toch iets te kunnen doen.


    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat worden die blokken allemaal leuk. En toch handig om je handwerk mee te nemen..
    Sokken breien gaat ook heel goed als je ergens moet wachten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een noodpakket is altijd handig om mee te nemen. Zo hebben wij eens een uur op de wegenwacht moeten wachten en daarna op de afsleepdienst. Wat was ik blij met mijn Hexjes. De Fleur wordt mooi en er is niks mis met eigen inbreng. Leuk hoor. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een nood-quilt-kit, goed idee! Jij blij dat je die bij je had. Mooie blokjes heb je gemaakt en inderdaad, daar hoort echt een tulp tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Cruyff zei al: ieder nadeel heb z'n voordeel! Maar dan moet je wel goed voorbereid zijn dus, met een noodpakket (duimpje omhoog). Ik denk dat er deze dagen meer accu's het gaan begeven (ik rij maar voor de zekerheid 1x per week een km of 80 op de snelweg, heen en terug zonder uit te stappen, om de auto een 'workout' te geven) die auto's staan veel te lang niks te doen.
    Je Fleur wordt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen