dinsdag 11 juli 2023

Tuesday Afternooon

Zo heet de nieuwe quilt die ik gestart ben in maart.
Het is een BOM van Treehouse textiles 


Het a-symetrische ontwerp sprak me erg aan.
Ondertussen weet ik dat er mensen zijn
die daar absoluut niet tegen kunnen.
Zo grappig. Dat had ik me nooit gerealiseerd.

Verleden jaar maakte ik de Botanica van Tht en 
die lijkt qua kleur erg op deze quilt.

Een andere uitstraling leek me leuker.
En daarvoor wordt de nieuwe serie 
Rosamunda van Petra Prins gebruik
t

met andere stoffen van Dutch Heritage
die zijn onderling goed te mengen. 


De BOM is in maart gestart en dit was
het begin. 


Zoals je kunt zien allemaal 
Dutch Heritage stoffen, 
pindots, Petra Prins/Nel Kooijman 
maar ook van Brigitte Giblin.

De maanden er na kwamen
er steeds twee kanten bij.


Tot zover is het nu af.
Nog de 4 borders erom heen voor 1 augustus. 


De Botanica werd samen met Lida gemaakt
en zij vond het leuk deze quilt
 ook weer samen te maken.

Lida ging uit haar comfort zone.
Ze houdt erg van moderne stoffen maar er 
lagen nog wat reproducties van jaren heen in de kast.


Dus die worden nu gebruikt.
dit is haar resultaat tot nu toe.
 
Leuk toch, twee quilts gemaakt naar een ontwerp
en twee keer een compleet andere uitstraling.

Fijne quiltweek


4 opmerkingen:

  1. Leuk, weer een nieuw project. En wat een mooie kleuren zijn er uitgekozen , voor alle 2 de quilts!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind zo'n A-symetrische quilt wel mooi. Jullie gebruiken mooie stoffen. Door de achtergrond stof lijken de reproductie stoffen ook mooi. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke quilt. Ik heb nog nooit een a-symmetrische quilt gezien en moest er even aan wennen. Lijkt me leuk om ook eens te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het heel leuk, dat a-symetrische ontwerp. En inderdaad zo leuk als er meer gemaakt worden en je ziet hoe anders een quilt wordt door het gebruik van verschillende stoffen. Lijkt me weer een feestje om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen