maandag 19 juli 2021

Amish voor Henk

 Mijn man heeft een goede vriend 
en die wenst al jaren een Amish quilt.
Helaas ontbreekt het mij aan tijd.
Maar Lida heeft sinds kort wel tijd
en die wilde wel aan de slag voor Henk.

Eerst met Amish quiltboeken bij hem op bezoek.
De keuze was snel gemaakt,
dit moest het worden.


Een pin wheel.

Bed opgemeten en hoeveel rand er aan moest.
Kleuren werden bepaald.

Tekeningen gemaakt.


De stof werd berekend.
En toen moest er stof gekocht worden.

De keuze was gevallen op katoen met een linnenlook
en daarvoor wilde Lida naar Gasselte.

Het was maart. Lock down.
Eindelijk begin april konden we op pad. 
We hadden een afspraak van een uur
in de winkel.

Geen horeca open
met een rit van twee uur voor de boeg.
Dus eten en drinken mee.

Op de parkeerplaats van Quiltshop on Line 
een poké bowl gegeten in de auto.
(handdoek tegen knoeien op schoot)


Met mondkapjes voor lekker gewinkeld.
De volgende dag was ik jarig
dus ... mocht ik van DH 
wat leuks kopen.
En Lida vond daar ook nog cadeautjes voor me.


Al met al een geslaagde dag.

Eenmaal thuis werd al snel het 
eerste blok geappt.


Prachtig.

Half mei werd de quilt naar Aljona gebracht.
En twee weken geleden weer opgehaald.
10 meter binding er om, label in de rand
geborduurd en afgelopen zaterdag 
was de dag.

Henk gaf deze dag een feestelijk
tintje. Koffie met gebak.
Zijn lang gekoesterde wens
ging in vervulling.



En toen het grote moment.

De onthulling.


Op bed gelegd.





En het prachtige quiltwerk van Aljona bewonderd.





Henk is helemaal happy met zijn Amish quilt.

Fijne quiltweek

9 opmerkingen:

  1. Wat een lief idee om deze quilt te maken. En wat is hij prachtig geworden. Daar gaat Henk heerlijk onder slapen, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat snap ik dat hij happy ermee is. Wat een mooie quilt is het geworden.
    Fijne dag, groet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige quilt is het geworden, begrijp dat hij helemaal blij is.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan me voorstellen dat Henk helemaal blij is met deze prachtige quilt.
    Wat zal hij heerlijk slapen met dit moois over hem heen.
    Ook zo supersnel gemaakt, mijn complimenten voor al het werk van Lida.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is deze mooi geworden, qua kleur en quiltwerk. Petje af. Ik kan me voorstellen dat Henk zoiets moois, feestelijk wilde ontvangen. Komt hij de slaapkamer nog uit? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig wat is dat een mooie quilt geworden. Petje af want het is toch wel heel erg veel werk om zo iets moois voor iemand te maken. Ook het quiltwerk is zo mooi gedaan. kan mij voorstellen dat Henk er blij mee is.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige quilt is dit geworden.
    En ohhh zo snel gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie quilt, die vast heel erg gewaardeerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen