woensdag 19 mei 2021

Zondagse wandeling

 Het vorige blogje ging over de Paaswandeling 
en dat was 4 april.
Echt lang geleden al.
Afgelopen zondag was het in de middag lekker weer
 dus hup de schoenen aan en weer in de benen.
Een heerlijk rondje rond het dorp.
Al wandelend zie je veel en
kan ik genieten van 
een gewoon Hollands landschap.

Koeien die rustig in een mager zonnetje liggen.

en heel veel bloemen, gewone bloemen 

die langs de slootkant groeien.



Fluitekruid


Witte en paarse dovenetel


Boterbloemen.



en toen hield mijn botanische kennis op.
Wat dit voor bloemetje is?
Weten jullie het?  😀

Langzaam komt de molen dichterbij
mooie lucht, vast een regenwolk

Die drijft langzaam naar het volgende dorp.
Want bij ons zou het droog blijven.

Nou niet dus.

Net als ik de molen gepasseerd ben
vallen de eerste grote druppels
en die gaan over in hagel.

Nog drie kilometer terug naar huis.


Alles nat behalve mijn voeten,
 Fijn een warme douche
en een kop thee
 dan maar weer wat quilten.

Fijne quiltweek.


11 opmerkingen:

  1. je paarse dovenetel is SMEERWORTEL

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oje nou ben dus gezakt voor dit examen. Gelukkig dat ik gecorrigeerd wordt. Dank je wel en ook voor onderstaand antwoord. Zelf heb ik geraniums in de tuin staan dus het blad kwam me wel bekend voor. Fijne avond

      Verwijderen
  2. je paarse bloemetje is waarschijnlijk ooievaarsbek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n wandeling in de bloeiende natuur, maar dan moet het natuurlijk niet gaan regenen :-)
    Het voorjaar wil maar niet doorbreken.
    Het bloemetje dat je niet kent is een van de vele soorten wilde Geraniums.
    Niet die tuinplanten die wij Geranium noemen, die heten eigenlijk Pelargonium.
    Die plant die jij paarse Dovenetel noemt, is de smeerwortel.
    Maakt niet uit, als je maar geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. RPB heeft het over de Ooievaarsbek, dat klopt, dat is de Nederlandse naam voor Geranium :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Floor. Voordeel van wandelen is dat je steeds meer gaat zien. Fijne avond

      Verwijderen
  5. Gezellig blogje hoor ook al eindigt het wat nat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellig blog!! En prachtig hè? Al die veldbloemen. Vroeger wandelde ik met mijn opa die heel veel namen van bloemen, vogels etc kende. Daar heb ik er een aantal van onthouden. En hoe bijzonder was het als wij een blauwe reiger zagen! Die zien wij nu in overvloed! 😁 Volgens mij bestaat er ook een app dat je ze kan fotograferen en dan de naam te weten komt.
    Jij ook bedankt voor het bloggen hoor! Het wordt gewaardeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk genieten tijdens de wandeling, zoveel te zien. Je hebt mooie foto’s gemaakt. Wij zijn afgelopen dagen ook regelmatig nat geworden. Gaan niet meer helemaal af op buienradar. Liepen in de regen terwijl radar zei dat we het droog zouden houden. Gelukkig kunnen de natte kleren in de was en jezelf onder de douche en dan moet je wel ontspannnen. Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ondanks de regen een prachtige wandeling gemaakt. Die luchten, zo dreigend, zijn ook heel mooi om te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha.... ja, hier ook al een paar keer verrast door een bui. Ze komen op als Poe......
    In ieder geval ook nog kunnen genieten van de uitbundige natuur. Wat is het mooi op dit moment he?

    BeantwoordenVerwijderen