woensdag 12 augustus 2020

Grappig

 Van de week zag ik op het blog van "Zin in quilten"

een leuke, door Marion gemaakte, tas staan.

Het is een borduurwerk met de 12 maanden van het jaar

en dat heeft ze in tweeën geknipt zodat de tas 

een leuke voor- en achterkant heeft.

Met een cheater quiltstof.

Het grappige is dat ik dit patroon herkende.

Begin jaren '80 heb ik het voor mijn ouders geborduurd. 

Hier sta ik in 1984 voor het borduurwerk thuis.

In 2017 is het borduurwerk naar de Kringloop verhuisd

 bij het leeghalen van ons ouderlijk huis.

Marion maakt leuke tassen van Kingloop vondsten.

Deze tas mocht ik van haar kopen.

Of het "mijn" borduurwerk is weet ik niet

maar grappig is het wel.

Het is een lekkere grote en gevoerde tas

die kan ik prima gebruiken.

Niet voor een kilo aardappels, denk ik

maar meer voor het meesjouwen van lapjes. 

Fijne quiltweek!


9 opmerkingen:

  1. Wat een grappige tas is het geworden. Zou toch frappant zijn als het hetzelfde schilderij zou zijn. Zo zie je maar weer, nooit iets te snel wegdoen. Haha. Het huis zou uitpuilen als ik alles bewaard had. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enige tas. Jammer dat je niet kunt achterhalen of het jouw borduurwerk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, je bent niets veranderd Annemiek! Nee, grapje hoor, maar je was toen wel een lekkere jonge meid. Maar dat waren we allemaal in de jaren 80.
    Wat leuk dat je nu je borduurwerk weer terug hebt, ook al is het misschien van iemand anders. De herinnering aan vroeger blijft. Lekker vullen met lapjes als je naar een quiltwinkel gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk blogje over de borduurtas....ik blijf ze maken... dank voor je compliment

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig, zo komt het borduurwerk ( het ziet er volgens mij exact hetzelfde uit) toch weer bij je terug. Mooie herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat kan ik me nog goed herinneren.
    Leuk en toevallig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig, en zo is de kring weer rond!


    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat bijzonder Annemiek! Dezelfde geborduurde plaatjes. Wie weet zijn het die van jou....

    BeantwoordenVerwijderen