zondag 26 januari 2020

Bloemige week

Vorige week vertelde ik over de voorbereidingen 
voor de broderie perse rand langs de Little Mathilde.
Op gegeven moment legde ik alle daarvoor 
beschikbare stof klaar om te gaan knippen.



Maar ja het bleef nog wat knagen in mijn hoofd, 
ik zag nog niet duidelijk voor me 
wat voor compositie daaruit geknipt kan worden.

Wat ik wel zag was de troep om me heen.
Eerst maar eens opruimen misschien geeft 
dat meer helderheid.



Tijdens het opruimen kwam ik 
de BOM van Jo Morton tegen 
"Jo's Floral Album".

Je kan natuurlijk wel leuk twee nieuwe 
projecten opstarten maar daarmee blijft er 
ook het nodige liggen.
Nog anderhalve blok en dan kunnen de
negen blokken een quilt worden.

Eerst het 8ste blok maar eens afmaken.



De shashings zijn samengesteld uit drie repen stof
en voor ik het wist was ik aan het te snijden


 en stond de Featherweight op tafel.


Huppa 16 stroken van 40 inch 
aan elkaar genaaid en gestreken
ging zomaar vanzelf.
Geen klossen of spoeltjes die leeg raakten.
Oké wel een halve strook uitgehaald omdat die
weer zo nodig verkeerd om moest liggen.



Even kijken hoe het staat als je de blokken
met de shashings er tussen ziet.



Wordt leuk!

Verder weer de vier 
blokjes voor 
The Blue and the Gray gemaakt
(week 4)


en er zijn zes rode blokjes af.

(1e week 6)

Het ging lekker deze week.

Fijne quiltweek.

7 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk toch als het lekker gaat . Ik ga op zoek na een mooie achterkant voor de floral album. . En dan dubbelen dan ligt het ook klaar ..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent goed bezig geweest en die sahshing is echt mooi!
    Volgens mij zit je in de goede quiltflow!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En heb je inmiddels een idee voor de Broderie Perche? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je verder bent gegaan met die mooie quilt vol met bloemen.
    Dit 8ste blok is ook weer prachtig geworden.
    Wat kan je dat mooi die randen aan elkaar naaien op de machine.
    Mij lukt dat helaas niet netjes.
    Trouwens.... je hebt leuke oude meubeltjes staan in je quiltkamer zie ik, daar ben ik gek op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke sashings tussen je Floral blokken. Leuk om toch deze quilt eerst af maken. En de inspiratie voor de bloemen-broderie-perse komt vast weer. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn prachtige lokken van de Flora.
    Goed bezig met de tussen stroken, recht naaien heb ik soms wel moeite mee.Fijne week Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch weer goed toen je het niet meer zeker wist met die bloemenstof, hoe je het ging aanpakken. Het opruimen was weer goed, toch maar eerst die mooie bloemen blokken afmaken. Die caching zijn erg mooi erbij zeg.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen