zondag 15 september 2019

Merino Downs (3)


Kennen jullie het liedje van 
Cindy Lauper -  Girls just wanna have fun ?

Iedere keer als ik aan de 
Merino Downs werk, gaan automatisch
deze woorden door mijn hoofd en blijven
maar rondgaan, tot vervelens toe.

Maar ja, ik vind het dan ook een hele 
leuke quilt om aan te werken.
B.v. de bloemenvaas.
Rustig aan opbouwen.
Beginnen met de takken.


Langzaam komen er bloemen in.


Het is niet altijd vrolijk fluitend soms is 
er gefriemel om de lampionnetjes reverse te maken.
Hier zing ik weleens vals.


En dan mag het vaasje eronder
met alvast wat borderie perse 

De eerste rij is nu klaar.

Hoekblokken

Hoorn des overvloeds
 Tussenblok


De totale rij


 Hieronder een detail van de quilt.

Later komt er nog een slinger langs de hele
buitenkant van de quilt en daarover heen
ook nog weer applicaties of broderie perse.

dus het verder aankleden komt later.

(Patroon staat in spiegelbeeld in het boek).


Voorlopig de Merino maar weer even opbergen.

Er liggen nog twee bom blokken van Jo's Floral Album
en punt voor punt komt het einde van Jane in zicht.

Have quilt fun girls.




7 opmerkingen:

  1. Prachtig gedaan Annemiek, heel mooie applicaties! Je hebt het over spiegelbeeld, maar met de originele staat het net de andere kant op, de bloemen en de hoorn des overvloed. Of heb je dat expres zo gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Ineke, het patroon is in spiegelbeeld gemaakt ten opzichte van de originele quilt. Daar kwam ik dus te laat achter, maakt me verder niet zo uit. Je leert er mee werken :) Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke quilt om aan te werken !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat leuk om een blok te zien groeien, zoals de hoorn. En dat hij verkeerd om staat, maakt jouw quilt leuk. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow Annemiek, wat een mooie quilt gaat dat worden! Ik kan me goed voorstellen dat je een 'fun' hebt als je er aan werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat prachtig, ik vind die 'lampionnetjes' helemaal leuk, die rode, frisse kleur werkt perfect bij al die wat zachte kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thank you for sharing your photos of this beautiful vase and flowers. It is so inspiring to see work like this. Happy Stitching from me in Canada.

    BeantwoordenVerwijderen