woensdag 20 juni 2018

Quiltstandaard

Al langere tijd was ik op zoek naar een quiltstandaard. 
Af en toe zag ik iets voorbijkomen op FB 
maar dan was ik toch niet zeker of dit nu wel de standaard was 
die bij me paste. 
Raar is dat, dat je ook gevoel moet hebben bij een standaard. 
Maar een paar weken geleden; bingo!


 Dit was de standaard die ik zocht dat wist ik meteen.
 Waarom?
Hij is in hoogte verstelbaar. 



Heeft een kogel waardoor de ring goed te draaien is.





Grote grondplaat zodat de standaard ook blijft staan,
 ook met een grotere quilt.
De ring is 50 cm.


Met het quilten probeer ik zoveel mogelijk alle attributen te gebruiken.
Naaldentrekker, Aunt Becky, draadsnijder, 
vingerhoed of ik probeer met de duimring.



Soms ben ik moe maar wil ik toch quilten en dan gebruik ik geen vingerbescherming maar ja die duim gaat dan toch beschadigen. 


Eigenlijk vind ik het quilten heel leuk en ontspannend.
 Op de standaard is het fijn omdat je meer bewegingsvrijheid hebt 
en je hebt de zware quilt niet de hele tijd op je schoot.

Iedere avond een paar draadjes oefenen 
en dan komt vanzelf de gelijkmatige steek.

Fijne quiltweek
Annemiek




13 opmerkingen:

  1. Fijn dat je iets gevonden hebt wat bij jou past!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie je helemaal zitten in vol ornaat, handjes vol gereedschapjes. Heel veel quiltplezier, zwaai zwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit Annemiek. Heerlijk relaxen stap voor stap steekjes zetten. Mooie standaard!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk als je precies de standaard vindt die bij je past en die prettig werkt. Je steekjes zien er mooi gelijkmatig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele mooie standaard... Veel quiltplezier...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Belamgrijk dat je op een prettige manier quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat super dat je de standaard hebt gevonden die bij jou past! En je weet, elke dag een draadje....... en verder is het meters maken hoor ik altijd zeggen.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig hè, al die spullen die we nodig hebben om te quilten.
    Een quiltring gebruik ik wel, maar geen standaard.
    Zelf quilt ik altijd als ik op de bank zit, dan lijkt het me niet zo makkelijk met een standaard.
    Fijn dat het jou goed bevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I too dislike thimbles and have several fingers always poked. Your stitching is beautiful so worth the nicks!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I have a similar stand, a floor frame and a basic quilt hoop. It depends on the project which I use. Your quilting looks lovely! Congratulations finding the stand you wanted.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lijkt mij ook fijn zo'n quiltring op standaard, maar hoe zit je erbij? Ik mag graag op een makkelijke stoel zitten, gaat dat lukken? Ben zo benieuwd hoe het quilten gaat met zo'n standaard. Ik draai altijd veel met de quilt in de ring, lukt dat met deze ook? Groetjes, Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Brigitte ik zit inderdaad op een makkelijke stoel. De standaard is in hoogte verstelbaar en dat zorgt ervoor dat je op vele hoogten kunt werken. Doordat de ring op een kogel zit kun je alle kanten opdraaien. Het is wel zo dat als je een grote quilt hebt hij natuurlijk wel een deel op je schoot ligt omdat je schoot er recht onder zit. Het fijne is dat je beide handen en armen vrij kunt bewegen omdat je geen ring hoeft vast te houden. Ik ben er nog steeds heel blij mee.

      Verwijderen