vrijdag 6 juli 2018

De sitsen van mijn nicht

Een week of twee geleden lag er op zaterdagmiddag
 een bruine envelop op de mat. 
Volgens mijn man was het vast van "één van je quiltvriendinnen". 😃
Maar ik had helemaal niets besteld. 
Dus heel verbaasd de envelop opengemaakt en 
daar zaten inderdaad lapjes en een kaart in.

"ik zag op FB dat je bezig bent met "Les Soeurs" 
en ik vond deze lapjes nog. 
Ik gebruik ze niet. 
Mogen de lapjes in jouw quilt?"
Je nicht.



Mogen de lapjes in mijn quilt? 
Ja!! natuurlijk wat leuk.
💗
Omdat ik nu halverwege ben, 
vond ik dat ik alvast twee hoekblokken mocht maken
 en die heb ik uiteraard van de sitsen gemaakt. 
Eén blok zoals in Les Soeurs als patroon staat



 en een hoekblok als ster.
De Les Soeurs maak ik naar mijn eigen idee 
en de kleine sterretjes sla ik over 
 dat worden twee grote ster hoekblokken 
en twee originele hoekblokken.



Het was een welkome afwisseling.

Nu maar weer verder stempelen


knippen


verzamelen in een blikje en dan naaien


 om weer in een ander blikje te doen 
tot er voldoende blokjes zijn om
 weer grote blokken te maken voor 


de andere kant dus


En weet je wat ook leuk is? 
We gaan eerdaags samen quilten, mijn nicht en ik. 

Fijne quiltweek.
Annemiek

11 opmerkingen:

  1. De eerst opmerking is van mezelf zodat ik julie weer in mijn mailbox ontvang. Leuk als je reageert. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch altijd ijverig en lekker bezig ik vind je om van te houden en wat denk je....dat doe ik dan ook. Je partner N.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk! samen quilten met je nicht! Heel veel plezier en tot snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Such gorgeous fabric for a beautiful quilt. So nice to have shared fabrics in the quilt. I will enjoy your progress on this lovely project.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is helemaal leuk! Quilten met familie en ondertussen oude familieverhalen laten herleven. Doe ik ook graag met mijn nichtjes.....het gaat dan vaak van .....weet je nog?..........
    Lief dat je die mooie stofjes mag gebruiken, je hebt er mooie blokjes van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellig, een nicht die ook van quilten houdt. Ze houdt van mooie lapjes!👍🏼🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is nog eens lieve post van een lieve nicht! En wat leuk, dat jullie nu samen gaan quilten. Ze wordt prachtig, jouw Les Soeurs!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bijzondere gift van je nicht ;)
    Het blijft een prachtige quilt zeg.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieve post van je nicht!! Je zeuren word een verhaaltjes deken met deze lapjes erin. zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Altijd fijn om lapjespost te krijgen.
    Wat leuk dat je nicht ook quilt. Veel gezelliger om af en toe samen te quilten toch?
    Heerlijk vind ik dat, die lapjes tekenen (nou ja, jij stempelt ze) en dan uitknippen, geeft zo'n ontspannen gevoel.
    Wij hebben geen meditatie nodig, wij hebben lapjes.
    Veel plezier met je nicht.

    BeantwoordenVerwijderen