woensdag 16 mei 2018

Sterren in Overloon

Vandaag weer naar Overloon gereden naar Quilt it and Dotty.
Francis kwam om een onderhoudsworkshop te geven voor de Singertjes Featherweight en er was een workshop Sterren naaien.

Zoals gezegd eerst het onderhoud.
Uit elkaar halen, oliën, smeren en weer in elkaar zetten.
Stukje proef naaien. 
Grappig hoe ieder machientje een eigen geluid heeft
.
(hup alle machientjes op z'n kant)

Toen was het lunchtijd.
Er stond weer allerlei lekkers klaar.

uit de Aga

Ook was er weer overheerlijke aspergesoep,
de lekkerste die ik ooit gegeten heb.
Over sterren gesproken.

Hup aan de slag.
Dorry had alle lapjes al kant en klaar gesneden,
mooi verpakt met het patroon, en in een doosje gedaan. 

We kregen de nodige uitleg,
hoe het inchvoetje te gebruiken en hoe te spelden enz. 

Omdat ik echt nog een beginnelinge ben op de machine
was het voor mij zeer leerzaam.


Het voorbeeld aan de kast.


en het eerste begin is er. 

Nu thuis verder oefenen.

fijne quilt week
Annemiek

11 opmerkingen:

  1. Leuk om zo meer te leren over je machientje en lekker te oefenen. En dan ook nog genieten van een fijne lunch is helemaal heerlijk. Die aspergesoep klinkt aantrekkelijk......
    veel plezier mt oefenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een projectje erbij. Leuk,! Zo zie je maar, nooit te oud om te leren. Veel plezier met jouw machientje.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb jij ook zo'n machientje? Staat nog op mijn verlanglijstje. Echt een dagje genieten hè en sterren zijn altijd leuk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een heerlijke dag geweest begrijp ik!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te zien/lezen een heerlijk dagje!! Zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is heerlijk, dat je zomaar weer een dagje bij Dorry was! En weer een projectje erbij en dat begrijp ik wel, hoor, want het is een schattig blokje in heel mooie kleurtjes. Geniet ervan!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk, echt genieten!!! En het zal vast een kunstwerk worden, jou sterren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gedaan hoor! Ik doe het je niet na op de machine.
    Op de een of andere manier gaat het bij mij altijd scheef en lopen de lijnen niet door.
    Ben toch meer van met de hand. Maar wel leuk dat je het machientje nu uit elkaar kunt halen. Nou ja... dat zou ik ook nog wel kunnen, maar weer in elkaar zetten is de kunst die je nu geleerd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat je zoveel gehad hebt aan de les bij Dorry om met de naaimachine te naaien. Ik zou zelf ook wel wat les op dit gebied kunnen gebruiken, maar naar Dorry rijden is me te ver. Ik woon nl. in Oegstgeest. Maar het is altijd leuk om biij te leren.

    BeantwoordenVerwijderen