maandag 12 februari 2018

Op de masjien

Afgelopen zondag was het dan zover.
Op naar de Quiltmuis (Oosthuizen) naar de Featherweight Bee.

De gezellige winkel

Voor het eerst een quiltje op de masjien maken.
Zoals ik in het vorige blogje al schreef, had ik e.a. al voorbereid dus kon ik al mijn aandacht aan het naaien geven.
Het is wel zwaar wennen. Gelukkig is het heel gezellig met nog 10 andere featherweight dames. Er wordt veel gekletst maar ook lekker gewerkt en als je iets niet weet gewoon even vragen. Er zit voor 100 jaar ervaring.
Marlies zorgde voor een heerlijke kop soep tijdens de lunch.


Ik was een aardig eind opgeschoten en vanmiddag het ik de rijen aan elkaar genaaid. Voor een eerste keer vind ik het goed gelukt. Het gaat zeker gequilt worden.


Nu weer het een en ander voorbereiden voor "les Soeurs", "Twin Sisters" of de Zeuren. Zondag naar Zutphen om het middenstuk te maken maar er moeten ook nog een paar honderd molentjes gemaakt worden.

Maar die gaan gewoon op de hand.

(van website Petra Prins)


Fijne avond

8 opmerkingen:

  1. Goed gedaan de nine-patches op het masjien.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke top maak je op je machientje! Veel plezier in Zutphen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zeker een gezellig winkeltje bij Marlies! Snap goed dat je daar heen gaat. Wij zien elkaar zondag weer! Heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n dagje met al die snorrende machientjes! Mooie nine-patch top in wording!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zie dat je nieuw bent in blogland. Leuk om zo dingen te delen met andere quilters.
    Je hebt dat quiltje prachtig gemaakt op de machine. Ik ben een echte handnaaister, dus ik doe je het niet na. Op de machine gaat bij mij alles scheef :-)
    Groetjes en succes met je blog.
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen