zondag 5 augustus 2018

Buitenatelier

Afgelopen vrijdag had ik op FB al een foto gepost
dat ik mijn buitenatelier had ingericht.



Het hele weekend had ik geen afspraken. 
Dus op quiltretraite in mijn eigen tuin.
HEERLIJK!

Met Les Soeurs kan ik nog even niet verder 
maar gelukkig, er zijn nog meer projecten 
die wel weer wat aandacht verdienen.
Eerst maar eens de kompasroos voor 
de maand juli afgemaakt.

Toen het af was zag ik pas dat het middenstuk op een zonnebloem lijkt 
met die kleuren. Of zou ik last van de warmte hebben? 
😊


Vervolgens toch maar weer "Bring me flowers" opgepakt. 
In mei was ik gestrand. 
De mal van de "halve manen" paste niet dat wist ik 
maar met de toegepaste correctie ook niet. 

Uit frustratie eerst maar eens een poosje in de hoek gegooid. 
Tijdens de laatste bijeenkomst in den Bosch 
nog weer wat tips van Mandy gekregen dus 
met goede moed opnieuw begonnen.


Alle 25 bloemen krijgen 4 halve manen langs de randen. 
Dat is dus ... juist.

En er moeten 16 4 path's gemaakt worden als tussen blokken.
dus... productie draaien.


Maar, het begin is er, 5 bloemen aan elkaar!!
En het ziet ernaar uit dat het past deze keer.


Heerlijk zo een weekend quilt bubbel.

Fijne quiltweek
Annemiek

11 opmerkingen:

  1. Met die warmte is het heerlijk om je alleen druk te hoeven maken met naaien en lapjes.
    Hoewel die ronde vormen me toch wel het zweet zou doet uitbreken hoor, maar het jou goed gelukt. Net als die mooie ster met zonnebloem in het midden.
    Zulke weekenden vaker doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoeveel sterren heb je nu af Annemiek? Ik alleen degene waar we mee gestart waren en nog één geknipt. Komt wel weer. Inderdaad, de juli ster lijkt in het midden op een zonnebloem. Heel toepasselijk voor deze zomermaand. Bij mij vragen er nu andere projecten om voorrang. Je had je goed geïnstalleerd. 🤗😎

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mirjam, 9 sterren zijn er nu af. Maar het blijft leuk om te doen en iedere maand één is goed te doen alhoewel de tijd soms snel gaat. eerlijk gezegd weet ik nog niet goed hoe lang ik door ga. Ik denk niet zo een hele grote als Marja gemaakt heeft na het origineel. Groetjes Annemiek

      Verwijderen
  3. Inderdaad een mooie zinnige zonnebloem als blijvende herinnering aan de mooie zomer. Heerlijk zo een wuilt retreat in eigen tuin! Mooie blokken zo aan elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat moet natuurlijk zOnnig zijn 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, quilt weekend in eigen tuin!

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja echt een zonnebloem ! Goed gelukt hoor, mooie toevalligheid. Je halve manen? Prachtig, een heerlijk weekend heb je zo gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt het goed voor elkaar met een werktafel buiten. Mooie ster met zomerse uitstraling, erg leuke kleurkeuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het zo knap, dat je met deze temperaturen nog zo produktief kunt zijn (mij lukt het echt niet...) en zoveel moois hebt gemaakt in je gezellige buitenatelier. Die onbewuste, maar zo geweldig leuke zonnebloem is een blijvende herinnering aan deze snikhete zomer.
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt leuk, jou "zonnebloem" ;-) Ik had zo bij je kunnen zitten, ook ik ben zoveel mogelijk lekker buiten gaan zitten. Heerlijk zennnn...
    Zo lief van je, om op mijn verjaardag een verjaardagsgroet hebt achtergelaten, terwijl het blogje over de verjaardag pas zondag werd geschreven.
    Wens je een fijne productieve week toe.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, je zei dat je op m8n blog alleen een zwart vlak zag ipv het mooie Quiltboek.
    Maar als het goed is en je het 1 of 2 keer aanklikt zou je een kort filmpje kunnen zien waarin te zien is hoe ik doorblader.
    Leuk hoe jòuw kompasblok is geworden.!

    BeantwoordenVerwijderen